joi, 16 august 2007

Studiu european: Copiii explica de ce descarca ilegal fisiere de pe internet

Copiii europeni si nu numai, sunt la zi cu posibilele acuzatii care li se pot aduce in momentul descarcarii de fisiere audio si video in mod ilegal de pe internet si la riscurile la care sunt expusi. Acestia isi justifica si se consoleaza cu ideea ca descarcarea de fisiere este ceva normal, sustinand ca inclusiv parintii lor fac acelasi lucru.

Tinerii au declarat ca fisierele descarcate sunt folosite doar in scopuri strict personale fara a comercializa vreun cd sau dvd cu fisiere descarcate ilegal. Majoritatea tinerilor din cei chestionati raman la ideea lor, ca descarcarea este ilegala dar vor continua sa faca acest lucru chiar daca sunt perfect constienti de riscurile la care sunt expusi, ei declarand ca se tem mai mult de problemele legala decat de riscul de a-si virusa sistemul.

Pe langa asta eu as adauga si un alt motiv, ceva mai legat de noi, romanii. Problema este, zic eu, si o lipsa de bani. Eu daca as avea fondurile necesare ar trebui sa am mii de cd-uri prin casa. Sa zicem 1000 de cd-uri si DVD-uri la 50 RON bucata (cam asa e media la cd-urile straine + DVD-uri care imi plac mie) si ajungem la 50.000 RON. Transformat in lei vechi asta vine "doar" 500.000.000. Putin nu? Chiar si daca le cumpar de la sales pe amazon.com tot iese o gramada de bani.

Niciun comentariu: