marți, 6 noiembrie 2007

Romanii din Italia

Este o mare prostie ce se intampla momentan in Italia, aceasta campanie impotriva romanilor care mereu a fost facuta in liniste iar acum din cauza idioteniei unui singur caz s-a ajuns la asa ceva. Maica-mea lucreaza in Italia, are acte, tot este legal. Am stat si eu un an in Italia si am muncit si am vazut pe pielea mea rautatea romanilor de acolo. Adevarul este ca puteam sa vorbesc linistit cu italienii care ma primeau cu bratele deschise in majoritatea cazurilor iar ceilalti romani erau cei fata de care trebuia sa ai grija ce spui ca poti oricand sa te trezesti cu cine stie ce atac fizic asupra ta. Cat am stat acolo un romana a fost oparit cu ulei incins de catre alt roman si un alt individ a omorat un roman intr-o statie de autobuz. Toti cei in cauza nu aveau acte iar marea prostie este ca si cei cu acte si cei fara acte sunt cam pusi in aceeasi oala acum. Sa nu credeti ca italienii reactioneaza diferit fata de noi. Si aici, in Romania, daca cetatenii de nationalitate ungureasca ar comite niste crime sau ceva romanii ar sarii. Au fost destule cazuri de tigani (pardon, rromi) versus romani cu furci topoare etc.

Problema este ca acesti romani cu acte, spurcati si injurati momentan in Italia, le aduc lor 11,3 miliarde de euro la PIB-ul italian, adica in jur de 1% din tot ce produce Italia. In schimb asta nu pune la calcul si numarul imens de munca la negru facuta de romani, care cu siguranta duce aceasta suma pe undeva pe la 5-10%. In 2006 erau 3.690.000 straini stabiliti legal in Italia. In total strainii au adus un aport la PIB-ul italian de 6,1% (din nou, fara a vorbi de strainii care lucreaza la negru).De asemenea se pare ca mafia aduce cam 7% la PIB. Exista oficial 555.997 de persoane care lucreaza legal in Italia si sunt romani.

E foarte trist sa vedem asa atac impotriva romanilor cu replici ca "Romeni di merda" si alte apelative scoase datorita faptului ca acum reactioneaza ca oile. Zice cineva ceva, automat fac toti la fel. Eu am vorbit si cu carabinieri si cu politisti si cu multi italieni, la unii chiar le-am dat directii cum sa ajunga in locul X din Roma si nu am avut niciodata probleme cu nimeni, decat cu romanii care ma mancau pe la spate si am pierdut 2 locuri de munca din cauza asta. Eh, nu ma plang! Adevarul este ca eu m-am intors in Romania din cauza faptului ca nu suportam romanii din Italia asa ca pe de o parte inteleg italienii. In schimb, e pacat ca sunt persecutati si romanii cinstiti si sper sa nu se ajunga la cine stie ce prostie pe viitor.

PS: in poza este Fontana di Trevi din Roma, locul meu preferat din capitala Italiei.

Niciun comentariu: