miercuri, 1 octombrie 2008

Elevi - Forta de Munca Gratis

Stateam linistit la balcon, imi savuram tigara si cafeaua de dimineata si observ venind un grup mare de baieti cu un tip mai in varsta in fata lor. Ma uit mai atent si vad ca e un director de la un liceu din oras care din intamplare sta in bloc cu mine. Ghiciti ce facea! Si-a luat baietii dintr-o clasa la carat munc, probabil pentru un 10 sau ceva de genul asta. Am mai auzit povesti despre el similare deci acuma mi s-au confirmat. Mai este o fata din acelasi liceu care a fost eleva de-a mea la un moment dat si mi-a spus ca respectivul a zis ca ii motiveaza absentele daca ii spala masina. Logic este ca nu a spalat-o si fata a fost aproape exmatriculata. Era si vina ei nu zic nu dar alta e problema.

De cate ori nu ati auzit ceva de genul "Pentru un 10...." venind de la un profesor. Mi se pare total prost si nesimtire curata. Copii vin la scoala ca sa invete nu ca sa faca munca silnica, care este si impotriva drepturilor omului la o anumita varsta. Logic ca nu le pasa si atata timp cat elevi nu au nimic impotriva va continua. Astfel ne intalnim cu niste note bune la un obiect si nimic stiut de elev. Este o prostie din multe puncte de vedere. Este total adevarat ca la noi in scol se invata prea mult si este mult prea multa materie dar totusi, chiar spalat masini si carat mobila pentru un amarat de 10 care ar trebui luat pe drept? E plina Romania de astfel de profesori care profita de faptul ca elevii au prea mult de invatat si le trebuie media la facultate, acesta fiind doar unul din sutele de motive posibile pentru care ai accepta sa te umilesti pentru un profesor nesimtit.

3 comentarii:

Anonim spunea...

Da ce are? La munca cu ei ca oricum la scoala nu invata ci stau degeaba, oricum majoritatea nu au sanse sa faca o facultate si oricum majoritatea vor pleca in Italia sa spele WC-uri, asa ca macar sa se obisnuiasca de pe acum.


P.S ma refer la elevii din acele licee in care daca-i intrebi cate laturi are un triunghi spun ce-i acela triunghi :P ... Mai exista totusi si copii destepti prin Romania, trebuie doar cautati mult ca Statu oricum nu-i incurajeaza...

Anonim spunea...

daca ati invata nu ar mai indrazni nimeni sa va cheme la astfel de munci .

Adrian spunea...

Sincer sa fiu sunt si de acord si nu! Eu am invatat la un liceu care este considerat chiar printre cele mai bune din oras/judet chiar toata Moldova. Am vazut cazuri similare si acolo si chiar elevei foarte buni. Problema este ca erau buni la unele obiecte, chiar olimpici nationali dar la alte obiecte erau doar medii. Faceau astfel de "favoruri" la unii profesori pentru a fi lasati in pace si a invata la ce ii intereseaza. Din start sistemul este prost tare la noi!