marți, 20 mai 2008

Muzica Zilei - Eluveitie

Din nou ceva timp de cand nu am mai pus un Muzica Zilei (si da recunosc ca nici nu am prea postat dar chiar nu am avut timp) si a venit timpul pentru ca am o noua obsesie: ceea ce e cunoscut sub numele de folk metal sau o parte a lui cunoscuta de ascultatori ca viking metal. Folk metal-ul a aparut in anii 90 si este bineinteles o combinatie intre heavy metal si folk. Prima formatie care este recunoscuta ca apartinand genului se numeste Skyclad. Incetul cu incetul folk metal-ul a inceput sa apara si explozia s-a produs practic dupa 2000, acum fiind o scena foarte mare si chiar sub genuri cum ar fi celtic metal, oriental metal si Mittellater rock. Totul a inceput de la un prieten care mi-a trimis un album Ensiferum care mi-a placut. Dupa aceea am cautat pe last.fm si pe Wikipedia artisti similari si am ajuns la Eluveitie, o trupa care pot sa zic ca imi place enorm de mult cu toate ca acesti elvetieni sunt foarte putin cunoscuti chiar de ascultatori. Oricum, odata ce i-ai ascultat o sa ii tii minte, asta daca iti place folk metal-ul. Eluveitie s-a infiintat in 2002 deci putem spune ca este chiar o formatie tanara. Acuma, in 2008, au lansat ultimul album intitulat Slania, de pe care va propun spre ascultare prima melodie din acest post, Inis Mona. Asa imi suna si telefonul cand ma suna cineva si putem merge pe ideea: cine a crezut ca cimpoiul merge atat de bine in heavy metal:



Acuma, daca mai vreti inca sa mai ascultati, va propun o melodie de pe albumul Spirit, intitulata "...of Fire, Wind and Wisdom". Incepe puternic si apoi acele instrumente cu influenta folk care se completeaza atat de bine.



Si acuma, in caz ca va intrebati daca live suna tot asa, va propun ultima melodie din acest post dedicat Eluveitie, melodie intitulata AnDro, cantata live in Ragnarök, cu un intro interesant si un crescendo similar si totusi putin diferit melodiei originale, pe care o gasiti pe blogul meu dedicat muzicii: Muzica Drakului (nu, nu e nimic satanist pe acolo, asa cum nu sunt nici manele). PS: Solo-ul de vioare din AnDro este scurt si totusi suna atat de bine:

2 comentarii:

Anonim spunea...

Tin minte ca am dat de Eluveitie vara trecuta dupa ce a aparut albumul nou al lui Nightwish.Mi-a placut super mult sound-ul de la "Last of the wilds" si am cautat formatii care aveau acelasi stil celtic.Si asa am dat de Eluveitie, si ma bucur ca i-am descoperit.Prima melodie care m-a facut sa o ascult zi si noapte a fost "Your Gaulish War" si ramane si acum una dintre preferate.Inchipuie-ti ce fericit am fost cand a scos anul asta album nou :D. "Slania's song" suna super tare, de fapt toate suna bine da aia ii mai unica.Si "Vanadis" ramane o capodopera.Atmosfera din melodie ii bestiala.Oricum, acum trupa pe care imi doresc cel mai mult sa o vad in concert este clar Eluveitie.

Adrian spunea...

Toate melodiile de la Eluveitie sunt foarte foarte bune din punctul meu de vedere si complexe. Din nefericire nu imi plac asa de mult melodiile pe care le-ai pomenit tu dar nah, nu putem sa fim de acord la tot in acest capitol. Energia din concertele Eluveitie e superba si adauga pe lista un Turisas, Ensiferum si Korpiklaani. Sunt aproape sigur ca ti-ar placea si astea!