miercuri, 10 iunie 2009

Vaca - Fermieri - Tarani

Stateam azi linistit si ma plimbam cu prietena si niste colege de-ale ei ca sa ii cumpere un cadou dirigentelui lor, prietena mea fiind in clasa a doispea, crispata si cu gandul la Bac-ul ce se apropie rapid. Lasand asta la o parte (oricum e si o mica obsesie/problema de-a mea) stau linistit la o limonada, rupt de caldura de afara si ma uitam putin la televizor. Am vazut o stire mare, ceva de genul "Fermierii la Bucuresti". Mi-am dat seama (nu era sunet la televizor ci doar scris) ca era vorba de un mars al fermierilor in Bucuresti. Partea amuzanta este ca acesti indivizi au adus o vaca si au vrut sa o bage in curtea Ministerului Agriculturii. Oare cu care parte a capului au gandit acesti oameni? Cu siguranta nu cu cea care functioneaza.

Ajungand acasa, pe langa faptul ca tricoul meu din negru s-a transformat in alb de la transpiratie (stiu ca nu e placut dar arata cat de cald a fost) am vazut pe net citate si mai interesante in legatura cu acest incident. Pe Ziua.Ro prima propozitie este "Imbranceli, tipete, tractoare, un cosciug si o vaca care nu a mai rezistat imbulzelii!" Am inceput sa ma amuz singur. Presupun ca singura implicata civilizata din tot conflictul a fost vaca. Vaca a lesinat, poate se facea saraca pentru a nu se face de rusine si mai mult. Apoi, pe Cotidianul.ro aflu ca Mircea Ciurea (presedintele Federatiei Crescatorilor de Bovine din Romania) declara:
"Suntem ţinuţi ca nişte animale în ţarc, încercuiţi şi busculaţi de jandarmi. Fermierii francezi au voie să protesteze pe Champs Élysées în Paris, iar noi suntem trataţi ca vitele"
Sincer, ma indoiesc (poate gresesc) ca fermierii francezi vin cu vitele dupa ei si vor sa le bage in curtea oricarei institutii. Din punctul meu de vedere tot acest mars de protest, sau ce o fi fost, e doar o dovada de lipsa de civilizatie acuta. La urma urmei tot ce s-a rezolvat este o denigrare a imaginii Romaniei. Fermierii vor ce vor dar tot ce reusesc este sa se apropie de conceptia de taran (nu cea din DEX ci cea figurativa). Sunt dezamagit sincer de c am vazut. Nu stiu cine a fost cu ideea sa vina cu vaca dar cu siguranta acea persoana nu este demna de a avea un post de conducere de orice tip.

Niciun comentariu: