luni, 22 octombrie 2007

Ca La Noi La Nimeni

Vineri noapte am plecat la Durau la ziua de nastere a doua cunostinte. Toate bune si frumoase pana duminica dimineata. A inceput ninsoarea si a nins chiar foarte mult si neasteptat pentru mine pentru ca de mult timp nu am mai vazut zapada. Ne-am udat putin cu zapada si apoi a trebuit sa plecam acasa, duminica pe la 4 asa. Cu greu am ajuns si noi la iesirea din Durau, pentru ca nici macar o urma de a fi cineva pe acolo caruia sa ii pese ca sunt turisti poate blocati prin statiune si nimic nu s-a facut la drumuri.

Apoi, ca sa fie tot frumos, o luam spre Targu Neamt in drum spre Bacau. Nu e drumul normal dar e un drum alternativ care de obicei e mult mai bun. Ne oprim putin inainte sa urcam cu masina ca sa intrebam cativa soferi de tir cum e drumul ca doar ei stiu, se anunta prin statii etc. Ei spun ca drumul e bun in sensul ca se poate merge dar tirurile nu pot urca. Cand sa urcam ce sa vedem, plin de tiruri blocate si nu asta era de fapt marea problema. Cei care ar fi trebuit sa intre cu plugul si sa dea cu sare etc pe sosea erau incredibili. Lama plugului nu era lasata cum trebuia si trecea plugul si in urma lui stratul de zapada ramanea si se aluneca la greu. Ca sa fie tot perfect, ei cica dadeau si cu pamant si pietris dar toata actiunea se rezuma la 2-3 pietricele pe care le arunca masina respectiva. Apoi, dupa ce ne-am chinuit si am impins alte masini cu soferi care nu prea aveau treaba cu nimic, am vazut alte masini care depaseau si faceau blocaje ca erau grabiti degeaba etc etc, ajungem sus si ce vedem noi acolo? Unde era drumul drept dadeau muncitorii cu pietris si ce mai aveau ei pe acolo. In curbe in panta nu dadea nimeni cu nimic. Plugul statea fara sofer si nemiscat si nimeni nu facea practic mai nimic. Asa da serviciu de calitate.

Vedeam oameni care urcau saracii pe jos, soferi tampiti care accelerau si urcau cu viteza mare in timp ce erau oameni pe marginea drumului si numai specimene dintr-astea. E cu adevarat incredibil sa vezi cat de prosti sunt unii si poate prosti nu e un cuvant potrivit. Mai degraba, cat de inconstienti sunt unii soferi din Romania, urcand pe teren extrem de alunecos cu viteze mari ca sa poata sa faca accident oricand nu? Ca la noi in Romania la nimeni!

Niciun comentariu: